PUNCTE TARI | PUNCTE SLABE |
§ Resursa umană: abilități didactice, performanță academică și vizibilitate internațională
§ Tradiția academică: cea mai veche instituție de învățământ superior medical din România § Universitate cu „Grad de încredere ridicat” – calificativ acordat de ARACIS – iulie 2015 § Număr în creștere de studenți, admiși pe bază de concurs scris § Număr ridicat de clinici universitare care asigură o pregătire practică eficientă a studenților § Rată de promovabilitate ridicată și cel mai mare număr de absolvenți promovați la concursul de intrare în rezidențiat § Acordarea de burse sociale din fondurile proprii § Editura Universitară „Carol Davila” § Bibliotecă cu dotări extinse, modernă, cu acces electronic |
§ Infrastructura deficitară
§ Lipsa unui centru de simulare pentru studenții din învățământul preclinic § Lipsa alocării de fonduri din finanțarea de bază pentru doctoranzi § Salarizare inadecvată în raport cu încărcătura normei didactice § Lipsa unei acreditări internaționale a universității § Birocrația cauzată de insuficienta dezvoltare a componentei digitale la nivelul universității § Comunitatea Alumni a UMFCD insuficient dezvoltată § Comunicare internă deficitară
|
OPORTUNITĂȚI | AMENINȚĂRI |
§ Posibilitatea de dezvoltare de noi programe de studiu, ca răspuns la provocările actuale din sănătate
§ Crearea unor noi programe de studii cu predare în limbi străine atât la nivel de licență, cât și de masterat § Posibilitatea de accesare de fonduri europene § Dezvoltarea de parteneriate public-private în beneficiul actului educațional și al activității de cercetare § Deficit de personal medical pe piața muncii din România
|
§ Discrepanța dintre salariile din sectorul de asistență medicală și cel de învățământ medical superior, care conduce la plecarea cadrelor didactice către sectorul sanitar
§ Slaba finanțare a sistemului de învățământ medical superior § Scăderea cifrei de școlarizare în licee, consecință a declinului demografic § Existența unor universități de profil cu acreditare internațională, precum și accesul facil la programe de studii în universități de profil din UE |